Reklama v tištěných médiích
V novinách a časopisech je reklamní plocha (stránka, půlstránka, sloupec) obvykle dobře rozlišitelná, a pokud ne, často bývá označena slovy inzerce nebo podobným sdělením, aby měli čtenáři možnost zřetelně rozlišit mezi tím, co jsou články a co reklamní plocha. Navíc samotná grafická úprava reklam v tištěných médiích slouží ke snadnému rozlišení reklamy a článků. Velmi podobně je tomu také na Internetu. Pokud se objevuje reklama na WWW stránce v textu, obvykle je ve formě reklamního proužku. Ty se obvykle umísťují v horní části stránky a často ještě také ve spodní části stránky (tzv. horní a dolní banner). Na rozdíl od reklamy v tištěných médiích však zabírají reklamní plochy na stránkách menší plochu. Obvykle jsou umístěny ve formě tenkých reklamních proužků 468x60 (neboli 7xl palec) a často nezabírají více než 10 % plochy stránky. Pokud ano, poskytovatelé obsahu WWW stránek riskují, že se to nebude návštěvníkům takových stránek líbit a raději budou chodit někam jinam, kde naleznou podobné informace, obalené menším množstvím reklamních ploch. Na druhou stranu je však třeba připomenout, že reklamní proužky nejsou jedinou možností internetové reklamy na WWW stránkách (připomeňme, že existují např. reklamní odkazy, sponzoring a další formy), takže celkové procentuální množství reklamy je daleko vyšší (i když si to mnozí návštěvníci WWW stránek neuvědomují).