Jdi na obsah Jdi na menu
 


Reklama v rádiu

 Tato reklama je specifická především svým lokálním zacílením. Je sice pravda, že existuje několik celostátních stanic, ale převážná většina rozhlasových stanic po­krývá svým vysílán jen určitý region, a tomu také přizpůsobuje své vysílání. Nejde pouze o oblast zpravodajství z regionu, ale především o regionální reklamu, která je významná pro místní podnikatelské subjekty. Internetová reklama je na tom velmi podobně. Je schopná zasáhnout velké množství uživatelů, kteří se na Internetu nacházejí, přitom dokáže zacílit či personalizovat reklamní sdělení pro určitý segment trhu, ať už je specifikován geograficky či zájmově. O souvislosti s reklamou v rozhlase mluvíme především proto, že díky internetovým technolo­giím lze v současné době ,,naladit" prostřednictvím Internetu rozhlasovou stanici, jež vysílá nejenom jiném regionu, ale třeba i na úplně jiném kontinentu. Dnes je v podstatě možné chytit jakoukoliv rozhlasovou stanici na světě. Jedinou podmín­kou je to, že vysílání dané rozhlasové stanice je kódováno prostřednictvím speciál­ního softwaru a hardwaru do takové formy, která je snadno šiřitelná po Internetu. S tím, jak se bude rozhlasové vysílání po Internetu neustále rozvíjet, dojde dříve či později také k zásadním změnám v reklamním vysílání těchto rádií. Je zcela lo­gické, že průměrného českého uživatele Internetu, který si právě naladil stanici Clasic FM z Londýna asi nebude zajímat reklama na tamější nákupní komplex či restauraci. Stejná část reklamního času by se však dala využít pro lokální reklamu. Co z toho vyplývá? Fenomén Internetu, a především rozvoj internetových techno­logií, vyvolá v bud u nu celou řadu změn v reklamním průmyslu. Už nebude dů­ležité, kde sídlí zdroj  vysílání (rozhlasová a televizní stanice), ale kdo a především ve kterém regionu sílání sleduje. Úkolem nových globálních reklamních sítí bude využít reklam část těchto médií s maximální účinností. Nejsme tudíž da­leko od doby, kdy si ladíte na Internetu stanici Jazz FM ze San Francisca a v průběhu reklamní přestávky uslyšíte místo reklamy v angličtině reklamu v českém ja­zyce, zvoucí na právě probíhající jazzový festival v Praze.