Jdi na obsah Jdi na menu
 


Problémy Internetové reklamy

 

          Omezený rozsah publika

Internetová reklama se potýkala s problémem omezeného prohlížení především ve svých začátcích, tj. někdy v roce 1994. V té době aktivně využívalo Internetu ce­losvětově ,,pouze" 20 milionů lidí. Většinu uživatelů tvořili počítačoví specialisté a lidé, kteří jsou schopni rychle adoptovat nové technologie. Internetovou re­klamu poloviny devadesátých let minulého století proto můžeme charakterizovat jako reklamu zaměřenou na technicky orientované uživatele. Od té doby však uplynulo dvanáct let. Internet se během té doby rozrostl na široce využívané mé­dium s neuvěřitelným počtem 800 milionů uživatelů (48krát více než v roce 1994). Problém omezeného rozsahu publika už není tak markantní jako dříve. Marketingové oddělení mnoha firem už nechápou Internet jako médium "počíta­čových maniaků", ale nahlížejí na uživatele soudobého Internetu jako na homogenní skupinu. 

 Malé procento z celkového reklamního objemu

Snad proto, že Internet nepokrývá tak velkou část obyvatelstva jako klasická mé­dia,je množství reklamních zdrojů plynoucích do inter­netové reklamy stále velmi malé. Ve srovnání s klasickými médii tvoří výdaje na internetovou reklamu stále menší procento celkového reklamního rozpočtu. Většina firem už začlenila Internet do svého komunikačního mixu, mar­ketingová oddělení firem však stále více finančních prostředků dává na reklamu v tradičních médiích. Možná je to nedostatkem odborných studií provedených v oblasti účinnosti re­klamy na Internetu, možná rostoucím odporem uživatelů Internetu k reklamě na WWW stránkách. Mnoho marketingových specialistů, zaměřujících se na oblast e-Businessu.

 Klesající Click Rate

Jedním z dalších problémů, dusícím současnou internetovou reklamu, je stále vyšší ignorance ze strany uživatelů Internetu. Zatímco v roce 1995 dosahoval CIick Rate (poměr počtu uživatelů, kteří na reklamu klikli) kolem 10-20 %, dnes se tento poměr pohybuje v intervalu 0,4-2 %. Jedná se zhruba o dvacetinásobný pokles zájmu o klikání na reklamní proužky. To je nevyvratitelná skutečnost. Co si však marketingová oddělení mnoha firem neuvědomují, je fakt, že uživatelé vnímají internetovou reklamu na WWW stránkách a často si zapamatují reklamní sdělení, aniž by na reklamní plochu klikli. Dokazují to také mnohé marketingové studie provedené v této oblasti. Jinak řečeno, Internet se dá použít k propagaci značky či konkrétního produktu stejně dobře jako rádio, televize či tisk.[1]